inredar & scaryface-pumpkin-day!

Idag så vaknade jag vid ett, var ute igår (lördag) och firade Ivans 20-årsdag, var riktigt roligt faktiskt! Vi var ett stort gäng som käkade middag på en restaurang som heter Simba, sedan blev det lite drinkar där och därefter bar det av mot trädgårn'. När vi kom dit så såg vi ut blöta katter typ, regnade helt sjukt mycket. Väl inne på trädgårn' så träffade jag Lukas, gammal klasskompis och Alex en annan kille från gymnasiet, så himla kul, inte setts på år och dagar! Det bar inte hemåt förrän vid halv fyra då Sofia kom och hämtade oss.

Idag har det varit inredar-dag. Haft så jäkla kul faktiskt, har möblerat och flyttat runt saker, hängt upp nya tavlor, skurit ut ett läskigt ansikte på pumpan & inrett med höstgrejjer.
Jag tvingade mamma ut i regnet med mig för att åka ner till Maxi för att köpa en pumpa och lite höstprylar på IEMS, sedan bar det av hemåt för att börja inredardagen. Satt i säkert en timma och grävde ut allt kladd som var i pumpan för att sedan kunna skära ut så det såg ut som ett ansikte. Han blev riktigt bra faktiskt. Sedan tog vi och rostade pumpakärnorna i ugnen, dom råkade va inne lite länge så dom blev inte så goda som dom skulle, men men.

Känns som mitt jetlag börjar ge sig nu faktiskt, blev trött vid tio, så ska försöka gå och lägga mig nu så jag kommer in i en normal rytm! I veckan blir det halloweenkostym-letning med Josey, lunch med mormor & utgång med mamma!

             

                                                                                                  CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0