städfreak.

Flyget hem gick jättebra, förutom att jag fick ha en svettluktande tysk bredvid mig, en rysk som hette Olga (otippat), två indier på andra sidan gången som luktade svett och curry, no offence men curry luktar bara gott när det är i samband med mat. Ett rysk par framför mig som också luktade svett och ägg och som  självklart skulle flytta runt hela tiden så lukten spred sig, två japander bakom mig som knuffade knäna i sätet och satte sina fötter mellan sätena så jag hade fötter i armen konstant.

Flyget från Frankfurt gick också bra, hade en hel rad för mig själv, läste Göteborgsposten och sov lite, två timmar, sen var jag framme, fick vänta på min stora väska ett tag men sedan kom den där åkandes.
Blev lite gråt när jag såg mamma, pappa & syrran men sedan var allt som vanligt igen!
Åkte hem och lassade av mina grejjer, sedan åt vi fondue, delicious!

Idag har jag städat, städat & städat. Har rensat ur min garderob, slängt allt jag inte kommer använda, lagt in alla kläder från USA och sen röjt ur så jag kan hänga upp koftor och liknande. Sedan fick jag ett ryck och städade syrrans rum med, såg ut som ett bombnedslag, så jag tog tag i det och röjde. Sedan så har jag tvättat 4 tvättar, har i princip tagit hela dagen men det var skönt att ha lite ordning och reda omkring sig!!

Sedan blev det familjekväll med tacos & svenskt godis, det har jag längtat efter, finns inget så gott som svenskt godis, finns inget som liknar det i USA, knappast att det räcker med sånt från IKEA, okej, kan väl räcka ett tag men det låg så långt bort att man inte kunde åka dit, tog väl en timme att köra, inte värt det faktiskt.

Imorgon blir det släktträff, kul att se alla de gamle igen, haha.
Sedan efter det så kanske jag går ut och firar Ivans 20-årsdag, vill så gärna men får se om kroppen tillåter det, antingen kan jag vara jättepigg eller så kommer jag kollapsa av jetlagget, njaaa, vi får se vad det blir av lördag kväll!
En sak ska iaf bli lite spännande, ska träffa syrrans pojkvän...

Nu är det dags att krypa ner och se om jag kan sova normalt inatt, igår somnade jag vid tio, vaknade helt klarvaken vid tolv, sen somnade jag vid tre och vaknade inte förrän halv två!




                                                                                                             CIAO

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan va snygg du e när du städar :) haha, blir tyvärr inget göteborg för mig nu i helgen.. men vi kan väl se till att ses någon gång ändå! Välkommen hem till underbara sverige! Stor KRAAAAAAM

2008-10-25 @ 10:39:24
URL: http://lennartsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0